Сюжетно-рольова гра «Візит для лікаря»
Мета:
корекційна: корегувати
периферичний зір, перцептивну активність, зорові та слухові функції, зороокову
координацію, фіксацію зору;
розвивальна: розвивати зорову та
слухову пам’ять; цілісне сприймання; зв’язне мовлення; фразове мовлення;
спостережливість;
навчальна: розкрити функції
медичного персоналу; формувати вміння творчо розкривати сюжет гри; вчити дітей
уміло спілкуватися з однолітками та дорослими під час гри, застосовувати в грі
знання про різні способи лікування, добирати атрибути та предмети-замінники;
закріплювати назви медичних інструментів;
виховна: виховувати почуття
поваги до професії лікаря.
Ігровий матеріал: білі халати, білі
шапочки для лікаря та медичної сестри; іграшкове обладнання медичного кабінету
(термометр, шприц, вата, бинт, рецепти, ляльки, коробки з-під ліків).
Хід гри:
- Малята, наші ляльки
захворіли. Які вони сумні! В однієї ляльки замотане горло, а в іншої –
подряпина на руці.
- Що слід порадити
лялькам? (Звернутися до лікаря)
- Що робить лікар?
(Оглядає хворого, виписує рецепт на ліки)
- Хто допомагає
лікареві? (Медсестра)
- Що робить медична
сестра? (Вимірює температуру, робить укол, дає пігулки)
- Де хворі купують
ліки? (В аптеці)
- У яку гру ми
гратимемо?
- Хто буде лікарем?
- А хто медсестрою?
- Хто продаватиме
ліки в аптеці?
- Займайте, будь
ласка, свої місця.
- Малята, наші ляльки
зовсім маленькі, вони не можуть самі відвідати лікаря, тому будьте їхніми
батьками – мамою або татом.
- Щодня на прийом до
дитячого лікаря приходять батьки з хворими дітьми. Вони чекають у коридорі.
Медсестра: Хто
перший? Заходьте, будь ласка, лікар чекає на вас.
Лікар: Добрий день,
що вас турбує?
Мама: У моєї доньки
болить горло, а ще вона кашляє.
Лікар: Я її огляну.
Відкрий, будь ласка, рота! Так, горло червоне. Потрібно полоскати горло содою,
сіллю, відваром ромашки. Зараз я вам випишу рецепт на ліки, що ви купите в
аптеці. Софіє, дай дитині мікстуру від кашлю!
Мама: Дякую, до
побачення!
Медсестра: Наступний,
будь ласка.
(Тато з дитиною
вітаються)
Лікар: Що вас турбує?
Тато: У моєї дитини
дуже болить живіт, вона плаче.
Медсестра: Як звуть
вашу дитину?
Тато: Маринка.
Медсестра: Не плач,
Маринко. Зараз лікар тебе огляне і обов’язково вилікує.
Лікар: Що їла
Маринка? Чому у неї болить живіт?
Тато: Донька не
помила рук перед їжею і з’їла немите яблуко.
Лікар: Ось чому у неї
болить живіт! Саме на немитих фруктах міститься безліч мікробів. Я призначаю Маринці
лікування – пити чай із звіробою. Софіє, негайно дайте мікстуру від живота.
Медсестра: Маринко,
потрібно випити мікстуру, одразу минеться біль в животі.
Лікар: Ось рецепт! Ви
купіть ліки в аптеці. А ще раджу покласти Маринку в ліжко і поставити на живіт
компрес. До побачення!
Медсестра: Наступний,
будь ласка!
(На прийом приходять
дві сестрички)
Дівчатка: Ми гралися
на вулиці, моя сестричка впала і забила коліно.
Лікар: Зараз я огляну
забите коліно. (Звертається до медсестри). Софіє, протріть рану перекисом
водню, змажте зеленкою і перев’яжіть бинтом.
Медсестра: Наступний,
будь ласка!
(На прийом до лікаря
приходить сім’я – мама, тато і маленька дитина)
Лікар: Що болить у
вашої дитини?
Мама: Наша дитина
плаче, вередує, у неї висока температура.
Лікар: Софіє,
Зміряйте температуру!
Медсестра: Я зміряю
вашій дитині температуру: струшу термометр і покладу його під пахву.
Лікар: Яка
температура?
Медсестра:
Температура висока.
Лікар: Я послухаю
вашу дитину. Можливо, є хрипи. Зараз я випишу рецепт і призначу лікування, а ви
зробіть дитині укол. (Медсестра робить укол)
Лікар: Ось рецепт! В
аптеці купите необхідні ліки. Якщо температура зменшиться, поставте гірчичники.
Чекаю на вас у поліклініці за три дні. До побачення!
(Пацієнти купують
ліки в аптеці)
Сюжетно-рольова гра «Цирк»
Мета: навчити дітей
відображати реальне життя у грі; розвивати уяву, кмітливість, винахідливість;
виховувати організованість, дружні стосунки між дітьми і вміння домовлятися у
грі, поступатися один одному при потребі в різних ситуаціях.
Обладнання: стільці,
кубики, афіша, маски, м’яч, столик, скатертина, скринька, іграшки тварин,
самокат.
ХІД ГРИ:
За допомогою
стільчиків та кубів побудувати арену цирку та глядацький зал. Розподілити ролі.
Вихователь: До нашого
міста приїхав цирк. Щоб про це дізналися люди, потрібно розклеїти афішу.
(Вихователь пропонує
дітям в касі купити квитки та зайняти місця. Нам квитках намальовані
геометричні фігури. На стільчиках ті ж наклейки. Завдання дітей – знайти своє
місце).
- Давайте поаплодуємо
артистам.
(Виступ
дресирувальників).
(На самокаті
дресирувальник з накидкою на плечах об’їжджає коло. Зупиняється. З кошика
витягає м’які іграшки – ведмедика та жирафа, що рухаються на батарейках).
- Аллє, оп! (Іграшки танцюють)
- Поаплодуємо
артистам!
(Наступний номер – з
клоунами).
Гра «Створи настрій»
(клоун міняє міміку, а діти відгадують, який у нього настрій).
- Діти, зараз на
арені цирку буде виступати фокусник.
(Фокусник вклоняється
(на столику ящик з іграшками, скатертина) і показує квіти, потім ховає їх до
скрині, накриває скатертиною, чаклує, дістає зі скрині машину, потім так само
інші іграшки).
(Останні виступають
акробати).
1-ий акробат – ходить
по канату.
2-ий акробат –
стрибає на скакалці.
3-ій акробат –
крутить обруч.
- Наша вистава
закінчилася. Дякуємо, що завітали до нас. Чи сподобалося вам, діти? (Обмін
думками).
Сюжетно-рольова гра «Супермаркет»
Мета: вчити дітей
рахувати в межах 10; закріпити поняття – велике, середнє, мале; класифікувати
предмети за спільними ознаками; орієнтуватися у просторі; закріпити знання
дітей про послідовність процесу купівлі-продажу; розвивати логічне мислення;
виховувати повагу до праці продавця.
ХІД ГРИ:
Вихователь: Сьогодні
ми з вами завітаємо до магазину. Наш магазин називається «Супермаркет». Що ми
візьмемо з собою в магазин?
- У нашому
«Супермаркеті» є такі відділи: продовольчий, промисловий, сувенірний, відділ
квітів, кафе.
- Якщо ви не
заперечуєте, я буду директором, а всі інші ролі ви розподілите між собою. Але
спочатку пригадаємо:
- Яку роботу виконує
продавець? Яку роботу виконує техпрацівник? Яку роботу виконує бармен?
- Про обов'язки директора я вам розповім. Це дуже важлива посада в магазині. Він слідкує за
санітарним станом магазину. Слідкує, щоб товару було вдосталь, дає поради.
(Діти розподіляють
ролі)
(Директор разом із
покупцями підходять до продовольчого відділу магазину).
- Яку назву має цей
відділ? Чому ви так вирішили?
- Порахуйте, скільки
коробок із чаєм є на полиці?
- Чи є на нижній
полиці шоколадні цукерки? (Діти самостійно купують товари)
(Директор заходить у
промисловий відділ)
- Що сьогодні
продали?
- Відміряйте, будь
ласка, тканину на 2 рушники, 2 метра. Як потрібно це зробити?
- Гляньте, що це?
(Ґудзики).
- Дамо завдання трьом
дітям. Перед вами є ґудзики. Допоможемо розкласти їх по коробках – великі,
середні, малі.
(У сувенірному
відділі дві дівчинки вирішили купити подарунок подружці, а мають лише 5
гривень)
Директор (до
продавців): Допоможіть цим покупцям зробити правильний вибір.
(У відділі «Живі
квіти» директор звернула увагу на товарний вигляд рослин і запропонувала
зробити «технічну перерву», щоб освіжити квіти)
(В кафе директор звернула
увагу бармена на те, що це заклад відпочинку. Діти пригощаються та спілкуються
між собою)
Вихователь: Ось і
добігає кінця робочий день. Підіб’ємо підсумок.
- Чи задоволені
роботою продавців покупці?
- Яку роботу сьогодні
виконували техпрацівники?
- Що найбільше
сподобалося? Кому вдалося бути економним?
Немає коментарів:
Дописати коментар