Шановні відвідувачі! Вітаю Вас на сторінках мого блогу! Бажаю приємного перегляду. Сподіваюсь, що блог буде цікавий усім відвідувачам!

СЮЖЕТНО-РОЛЬОВІ ІГРИ


                              Сюжетно-рольова гра «Візит для лікаря»

Мета:
корекційна: корегувати периферичний зір, перцептивну активність, зорові та слухові функції, зороокову координацію, фіксацію зору;
розвивальна: розвивати зорову та слухову пам’ять; цілісне сприймання; зв’язне мовлення; фразове мовлення; спостережливість;
навчальна: розкрити функції медичного персоналу; формувати вміння творчо розкривати сюжет гри; вчити дітей уміло спілкуватися з однолітками та дорослими під час гри, застосовувати в грі знання про різні способи лікування, добирати атрибути та предмети-замінники; закріплювати назви медичних інструментів;
виховна: виховувати почуття поваги до професії лікаря.
Ігровий матеріал: білі халати, білі шапочки для лікаря та медичної сестри; іграшкове обладнання медичного кабінету (термометр, шприц, вата, бинт, рецепти, ляльки, коробки з-під ліків).
Хід гри:
- Малята, наші ляльки захворіли. Які вони сумні! В однієї ляльки замотане горло, а в іншої – подряпина на руці.
- Що слід порадити лялькам? (Звернутися до лікаря)
- Що робить лікар? (Оглядає хворого, виписує рецепт на ліки)
- Хто допомагає лікареві? (Медсестра)
- Що робить медична сестра? (Вимірює температуру, робить укол, дає пігулки)
- Де хворі купують ліки? (В аптеці)
- У яку гру ми гратимемо?
- Хто буде лікарем?
- А хто медсестрою?
- Хто продаватиме ліки в аптеці?
- Займайте, будь ласка, свої місця.
- Малята, наші ляльки зовсім маленькі, вони не можуть самі відвідати лікаря, тому будьте їхніми батьками – мамою або татом.
- Щодня на прийом до дитячого лікаря приходять батьки з хворими дітьми. Вони чекають у коридорі.
Медсестра: Хто перший? Заходьте, будь ласка, лікар чекає на вас.
Лікар: Добрий день, що вас турбує?
Мама: У моєї доньки болить горло, а ще вона кашляє.
Лікар: Я її огляну. Відкрий, будь ласка, рота! Так, горло червоне. Потрібно полоскати горло содою, сіллю, відваром ромашки. Зараз я вам випишу рецепт на ліки, що ви купите в аптеці. Софіє, дай дитині мікстуру від кашлю!
Мама: Дякую, до побачення!
Медсестра: Наступний, будь ласка.
(Тато з дитиною вітаються)
Лікар: Що вас турбує?
Тато: У моєї дитини дуже болить живіт, вона плаче.
Медсестра: Як звуть вашу дитину?
Тато: Маринка.
Медсестра: Не плач, Маринко. Зараз лікар тебе огляне і обов’язково вилікує.
Лікар: Що їла Маринка? Чому у неї болить живіт?
Тато: Донька не помила рук перед їжею і з’їла немите яблуко.
Лікар: Ось чому у неї болить живіт! Саме на немитих фруктах міститься безліч мікробів. Я призначаю Маринці лікування – пити чай із звіробою. Софіє, негайно дайте мікстуру від живота.
Медсестра: Маринко, потрібно випити мікстуру, одразу минеться біль в животі.
Лікар: Ось рецепт! Ви купіть ліки в аптеці. А ще раджу покласти Маринку в ліжко і поставити на живіт компрес. До побачення!
Медсестра: Наступний, будь ласка!
(На прийом приходять дві сестрички)
Дівчатка: Ми гралися на вулиці, моя сестричка впала і забила коліно.
Лікар: Зараз я огляну забите коліно. (Звертається до медсестри). Софіє, протріть рану перекисом водню, змажте зеленкою і перев’яжіть бинтом.
Медсестра: Наступний, будь ласка!
(На прийом до лікаря приходить сім’я – мама, тато і маленька дитина)
Лікар: Що болить у вашої дитини?
Мама: Наша дитина плаче, вередує, у неї висока температура.
Лікар: Софіє, Зміряйте температуру!
Медсестра: Я зміряю вашій дитині температуру: струшу термометр і покладу його під пахву.
Лікар: Яка температура?
Медсестра: Температура висока.
Лікар: Я послухаю вашу дитину. Можливо, є хрипи. Зараз я випишу рецепт і призначу лікування, а ви зробіть дитині укол. (Медсестра робить укол)
Лікар: Ось рецепт! В аптеці купите необхідні ліки. Якщо температура зменшиться, поставте гірчичники. Чекаю на вас у поліклініці за три дні. До побачення!
(Пацієнти купують ліки в аптеці)


Сюжетно-рольова гра «Цирк»

Мета: навчити дітей відображати реальне життя у грі; розвивати уяву, кмітливість, винахідливість; виховувати організованість, дружні стосунки між дітьми і вміння домовлятися у грі, поступатися один одному при потребі в різних ситуаціях.
Обладнання: стільці, кубики, афіша, маски, м’яч, столик, скатертина, скринька, іграшки тварин, самокат.
ХІД ГРИ:
За допомогою стільчиків та кубів побудувати арену цирку та глядацький зал. Розподілити ролі.
Вихователь: До нашого міста приїхав цирк. Щоб про це дізналися люди, потрібно розклеїти афішу.
(Вихователь пропонує дітям в касі купити квитки та зайняти місця. Нам квитках намальовані геометричні фігури. На стільчиках ті ж наклейки. Завдання дітей – знайти своє місце).
- Давайте поаплодуємо артистам.
(Виступ дресирувальників).
(На самокаті дресирувальник з накидкою на плечах об’їжджає коло. Зупиняється. З кошика витягає м’які іграшки – ведмедика та жирафа, що рухаються на батарейках).
- Аллє, оп! (Іграшки танцюють)
- Поаплодуємо артистам!
(Наступний номер – з клоунами).
Гра «Створи настрій» (клоун міняє міміку, а діти відгадують, який у нього настрій).
- Діти, зараз на арені цирку буде виступати фокусник.
(Фокусник вклоняється (на столику ящик з іграшками, скатертина) і показує квіти, потім ховає їх до скрині, накриває скатертиною, чаклує, дістає зі скрині машину, потім так само інші іграшки).
(Останні виступають акробати).
1-ий акробат – ходить по канату.
2-ий акробат – стрибає на скакалці.
3-ій акробат – крутить обруч.

- Наша вистава закінчилася. Дякуємо, що завітали до нас. Чи сподобалося вам, діти? (Обмін думками).



Сюжетно-рольова гра «Супермаркет»

Мета: вчити дітей рахувати в межах 10; закріпити поняття – велике, середнє, мале; класифікувати предмети за спільними ознаками; орієнтуватися у просторі; закріпити знання дітей про послідовність процесу купівлі-продажу; розвивати логічне мислення; виховувати повагу до праці продавця.
ХІД ГРИ:
Вихователь: Сьогодні ми з вами завітаємо до магазину. Наш магазин називається «Супермаркет». Що ми візьмемо з собою в магазин?
- У нашому «Супермаркеті» є такі відділи: продовольчий, промисловий, сувенірний, відділ квітів, кафе.
- Якщо ви не заперечуєте, я буду директором, а всі інші ролі ви розподілите між собою. Але спочатку пригадаємо:
- Яку роботу виконує продавець? Яку роботу виконує техпрацівник? Яку роботу виконує бармен?
- Про обов'язки директора я вам розповім. Це дуже важлива посада в магазині. Він слідкує за санітарним станом магазину. Слідкує, щоб товару було вдосталь, дає поради.
(Діти розподіляють ролі)
(Директор разом із покупцями підходять до продовольчого відділу магазину).
- Яку назву має цей відділ? Чому ви так вирішили?
- Порахуйте, скільки коробок із чаєм є на полиці?
- Чи є на нижній полиці шоколадні цукерки? (Діти самостійно купують товари)
(Директор заходить у промисловий відділ)
- Що сьогодні продали?
- Відміряйте, будь ласка, тканину на 2 рушники, 2 метра. Як потрібно це зробити?
- Гляньте, що це? (Ґудзики).
- Дамо завдання трьом дітям. Перед вами є ґудзики. Допоможемо розкласти їх по коробках – великі, середні, малі.
(У сувенірному відділі дві дівчинки вирішили купити подарунок подружці, а мають лише 5 гривень)
Директор (до продавців): Допоможіть цим покупцям зробити правильний вибір.
(У відділі «Живі квіти» директор звернула увагу на товарний вигляд рослин і запропонувала зробити «технічну перерву», щоб освіжити квіти)
(В кафе директор звернула увагу бармена на те, що це заклад відпочинку. Діти пригощаються та спілкуються між собою)
Вихователь: Ось і добігає кінця робочий день. Підіб’ємо підсумок.
- Чи задоволені роботою продавців покупці?
- Яку роботу сьогодні виконували техпрацівники?
- Що найбільше сподобалося? Кому вдалося бути економним?

Немає коментарів:

Дописати коментар