Шановні відвідувачі! Вітаю Вас на сторінках мого блогу! Бажаю приємного перегляду. Сподіваюсь, що блог буде цікавий усім відвідувачам!

ЕКОНОМІКА ДЛЯ МАЛЯТ


Основи економіки.
Тема: Житлово-комунальні послуги.
Мета:
корекційна: корегувати фіксацію погляду; залишковий зір; дистанційне та глибинне сприймання; відновлювати рухливість очей та очних м’язів;
розвивальна: розвивати пам’ять, мислення;
навчальна: дати дітям, уявлення про житлово-комунальні послуги, їх різноманітність і значення в житті родини; розширити знання про працю людей у сфері комунальних послуг; формувати звичку бережливого ставлення до води, електрики, газу.
виховна: виховувати повагу до працівників житлово-комунального господарства.
Обладнання: фотографії чи картки із зображеннями слюса­ря, електрика, працівника газової служби,         двірника;   пам'ятки з правилами; частини картонного круга, картки з малюнками, що символізують різні комунальні послуги.
Хід заняття.
I. Вступна частина.
1. Організаційний момент.
2. Нервово-психологічна підготовка до заняття.
а) вправи з метою корекції зору: «З мішечками піску»
ІІ. Основна частина.
1. Розповідь вихователя.
- Серед багатьох послуг є такі, без яких сучасна людина просто не може обійтися. Скажіть, діти, що потрібно су­часній людині для комфортного життя у своїй оселі? (Вода, світло, газ, тепло тощо).
- Послуги, які забезпечують надання нам води, світла, газу, те­пла, називаються житлово-комунальними. Завдяки їм родини отримують у своїх оселях газ, воду, електрику, підтримується чи­стота і порядок у будинках, під’їздах, подвір’ях, на дорогах, троту­арах, пішохідних доріжках. Але затишок і порядок у будинку залежатать також від його мешканців - тобто від нас із вами.
2. Бесіда.
Чи чули ви про такі послуґи від рідних? Розкажіть про це.
Які це послуги: для когось одного чи для всієї родини?
У якому будинку найкраще жити? Що в ньому має бути? (Електрика, газ, тепло, вода, чистий під'їзд, гарне подвір’я, дерева, кущі, квіти на клумбах.)
• Для чого потрібні електрика, газ? Як їх використовують у ва­шій домівці?
Розкажіть, для чого потрібна вода.
Люди яких професій надають нам житлово-комунальні послуги?
3. Знайомство з професіями сфери житлово-комунальних послуг.
(Дітям показують картинки із зображенням слюсаря, електрика, працівника газової служби, двірника тощо. Педагог пояснює дітям: якщо раптом у домі не стане світла, треба зателефонувати до спеціальної служби, щоб викликати елек­трика. Цей фахівець виявить причину і налагодить роботу елек­тричних приладів. Обов’язково треба акцентувати увагу дітей на тому, що електричний струм може бути небезпечним для життя лю­дини, тож конче потрібно дотримуватися правил безпечного корис­тування електричними приладами.
4. Правила безпечного користування електричними приладами    .
Не вмикати електроприлади без дозволу дорослих!
Не бавитись електричними приладами, особливо ввімкненими.
Не торкатися електровимикачів і розеток мокрими руками.
(Про роботу двірника дошкільнята дізнаються, проходячи що­дня територією дитячого садка. На прогулянках варто звертати увагу вихованців на те, як гарно, затишно і чисто на подвір’ї, які доглянуті дерева, кущі та квіти. Двірник (прибирає сміття, опале листя, взимку – сніг, наводить лад на доріжках, газонах).
(Діти пригадують прави­ла поведінки на території дитячрпо садка:
- не смітити; не ламати гілки дерев та кущів; не топтати траву на газонах.
5. Дидактична гра «Закінчи речення»
Щоб було чисто на подвір’ї, треба...
У кімнаті тепло тому, що...
За допомогою газу ми …
• Вода потрібна для того, щоб...
Електричний струм нам потрібен для того, щоб
6. Гра «Затишний дім»
(Вихователь роздає дітям частини розрізаного картонного круга і малюнки, що зображують комунальні послуги. Малятам пропонується розкласти картинки на частини круга. Потім діти сідають у коло і складають свої частини, розповідаючи про відповідні комунальні послуги).
7. Робота з художнім твором І. Мельника «Казка»
Жив у затишній квартирі одного красивого міського будинку хлопчик на ім’я Байдужко. Понад усе на світі він любив розваги. Тільки й знав, що веселитися та бездумно витрачати гроші.
Повертався Байдужко додому пізно. Та ще здалеку йому підморгувало Світло у його віконцях, на плиті Кухар-газ готував смачну вечерю, а з крана весело дзюркотіла Вода, граючись з Байдужком і голосно сміючись.
Лише Поштова скринька плакала і розривалася, переповнена листами. Байдужко навіть не виймав їх, бо знав, що в них усіх од­не повідомлення: «Просимо оплатити борг за комунальні послуги».
«Байдуже, ще встигну»,- думав Байдужко і продовжував на­солоджуватися послугами, які люб’язно надавав йому Господар Ко­мунальник.
Одного разу пізно ввечері Байдужко повертався додому, а Світло не моргало йому очками. Відчинив двері, а звідти  Хо­лод. Кухар-газ кудись подівся, Холодна і Тепла Водичка пропали.
«Байдуже», - подумай Байдужко і знову пішов розважатися.
Та наступного вечора хлопчик вже не міг зайти до будинку, бо жодне віконечко не світилось.
Засумував Байдужко.
І раптом, де не візьмись — Світлячок. Він присвітив вхід до бу­динку. Біля дверей лежав лист. Розкрив його Байдужко і прочитав...
8. Запитання за змістом твору:
Про Що розповідається у цій казці?
Чим займався хлопчик на імя Байдужко?  
Про здо нагадували йому листи у поштовій скриньці?
     Чому так сталося, що в будинку відключили світло, газ, теплу і холодну воду?
     Що потрібно зробити хлопчику Байдужкові, щоб знову повернулися комунальні послуги?
(Вихователь звертає увагу дітей на необхідність своєчасної спла­ти (один раз на місяць) за комунальні послуги в родині, у дитячо­му садку, на підприємстві, у крамниці тощо. Це першочергова потреба, від її задоволення залежить добробут і здоров’я усіх членів родини).
(Діти розповідають про те, як їхні родини сплачують за комунальні послуги).
9. Формулювання правил економного користування комунальним послугами.
(Вихователь пропонує дітям подумати й розказати, як можна зменшити оплату за комунальні послуги (ощадливо використову­вати воду, електрику, газ, тепло у їхніх домівках). Діти пригадують правила збереження ресурсів:
·        закривати добре кран, щоб не крапала вода;
·     коли виходиш із кімнати, обов’язково вимикати світло;
·        закривати вікна, двері в оселі, щоб зберегти тепло тощо.
(Вихователь спонукає дітей зробити висновок: якщо дотримува­тись цих правил, то на лічильниках будуть менші показники,тому і сплачувати родині треба менше).
10. Гра-інсценівка «Що відбудеться, якщо…»
- Уявімо, що в нашому дитячому садку сталася аварія. Що відбудеться, якщо … відключать електрику? не стане води? відключать газ?      
- Що треба робити в таких випадках? (Дорослим зателефону­вати в спеціальну аварійну службу і повідомити про це. Тоді на місце аварії з’явиться спеціальна бригада, до якої входять слюсарі, електрики, водопровідники та інші спеціалісти).
1. Підведення підсумків заняття.
Вихователь: Хто допомагав людям пересуватися по дорогах раніше?
- На чому люди їздили та перевозили вантаж спочатку?
2. Організаційне завершення заняття.
Прибирання робочого місця.

Основи економіки.
Тема: Бюджет сімї.
Мета:
корекційна: корегувати фіксацію погляду; залишковий зір; дистанційне та глибинне сприймання; відновлювати рухливість очей та очних м’язів;
розвивальна: розвивати пам’ять, мислення; зв’язне мовлення, уявлення, сприймання, увагу;
навчальна: дати дітям уявлення про бюджет сім’ї: дохід та витрати; закріплювати уявлення про сім’ю, ознайомити з її потребами;
виховна: виховувати бережне ставлення до речей, води, електроенергії.
Обладнання: сюжетні картинки із зображенням сімей різного складу, малюнки-схеми до гри «Бюджет сімї», картки до гри «Потреби сімї».
Хід заняття.
I. Вступна частина.
1. Організаційний момент.
2. Нервово-психологічна підготовка до заняття.
а) вправи з метою корекції зору: «Офтальмотренажер»
ІІ. Основна частина.
1. Ігрова мотивація навчальної та пізнавальної діяльності.
                   Тато, мама, брат і я,
                   Дідусь, бабуся і сестра,
                   Хто це, діти? (Це сім’я).
2. Розгляд сюжетних картинок із зображенням сімей різного складу.
- Яким може бути склад сім’ї?
- Що потрібно кожній сім’ї для її існування? (Гроші)
- Де члени сім’ї візьмуть гроші?
         Батьки заробітну плату мають,
         На робочих місцях її заробляють.
         Дідусь із бабусею теж працювали,
         Пенсію одержувати право мають.
         Кожен отримані гроші доходом називає,
         А всі доходи члени сім’ї склали –
         Бюджетом назвали.
         Бюджет разом члени сім’ї розподіляють,
         Щоб на всі потреби вистачало.
- Кожна сім’я має свій бюджет. В одній він більший, а в іншої – менший. Від чого може залежати бюджет сім’ї? (Від розміру заробітної плати, пенсій… Від кількості членів сім’ї…)
         Малюнок швидко розглядай,
         Хто в гаманець сім’ї доход кладе
         Стрілочкою з ним з’єднай.
3. Дидактична вправа «Бюджет сім’ї»
(На малюнку в центрі зображений гаманець, а навколо нього на відстані – тато, мама, бабуся, дідусь, кіт, немовля … Потрібно з’єднати стрілочками гаманець та членів сім’ї, які своїм доходом наповнюють бюджет сім’ї)
- Кого ми не з’єднали з гаманцем? Чому?
- Як ви вважаєте, на що треба витрачати гроші? Чи все, що хочеться треба купувати? Від чого можна відмовитися? Чи можна витратити весь бюджет за один день? Що тоді буде?
         Гроші вміло витрачай,
         Про потреби сім’ї дбай …
         Предмети разом розглянемо,
         Потрібні в першу чергу відшукаємо…
4. Дидактична гра «Потреби сім’ї»
(Вихователь пропонує дітям картки із зображенням житла, їжі, побутових приладів, ліків, дерев, каміння, басейну, морозива …Діти мають проаналізувати зображення та обвести олівцем товари, які потрібні сім’ї в першу чергу)
- Що не обвели олівцем? Чому?
- Яким чином можна отримати в сім’ї додаткові гроші?
- Як називають зароблені гроші членами сім’ї?
- У що складаються всі доходи членів сім’ї?
ІІІ. Заключна частина.
1. Підведення підсумків заняття.
2. Організаційне завершення заняття.

Прибирання робочого місця.


Немає коментарів:

Дописати коментар