Шановні відвідувачі! Вітаю Вас на сторінках мого блогу! Бажаю приємного перегляду. Сподіваюсь, що блог буде цікавий усім відвідувачам!

ХУДОЖНЬО-ЕСТЕТИЧНИЙ РОЗВИТОК


Образотворча діяльність: аплікація: «Носовичок»
Мета:
корекційна: корегувати перцептивну активність збережених аналізаторів; координацію та точність рухів; почуття ритму;
розвивальна: розвивати співдружність в роботі руки та ока; фіксацію погляду; прослідковуючи функцію очей; плавний рух очних яблук; зорову пам'ять; цілісне сприймання; дотикове відчуття; окомір; розуміння та розрізнення понять «колір», «форма»;
навчальна: формувати уявлення про поняття «декор», удосконалювати вміння розміщувати елементи декору в квадраті; навчати прикрашати квадратну форму фігурами різного розміру та кольору за принципом симетричності, виконуючи роботу послідовно – спочатку заповнюючи середину, потім – кути; вчити дітей вирізати фігури за контуром% закріплювати прийоми аплікації – наносити клей на зображення, прикладати зображення намащеною клеєм стороною до паперу, наклеювати зображення предметів на папір, придавлюючи його долонею і розгладжуючи серветкою; формувати просторове орієнтування «посередині», «вище», «нижче», «праворуч», «ліворуч»;
виховна: виховувати доброзичливі стосунки, бажання доводити розпочату справу до успішного завершення.
Обладнання: зразок носовичка, кольоровий папір, ножиці, клей, пензлики для клею, клейонки, серветки; аркуш квадратної форми.
1.  Ігрова мотивація.
(У гості приходить лялька Катруся)
Вихователь: Діти, а чому Катруся прийшла до нас брудною? Разом з лялькою помандруймо Країною чистоти і здоров’я. Усім відомо, що бути здоровим приємно. А чи знаєте ви, як стати здоровими? Здоров’я нам дають свіже повітря, спорт, правильне харчування та особиста гігієна. Сьогодні ми отримали від королеви країни чистоти посилку.
2. Відгадування загадок про предмети гігієни: гребінець, мочалку, дзеркало, мило, носовичок.
3. Дидактична гра «Гігієна»
(Вихователь пропонує дітям серед розкладених на столі предметів дібрати ті, якими не можна ділитися з іншими).
4. Читання вірша Г. Лагздинь «Шмаркливий ніс»
                   - Ніс, а ніс! Що з тобою?
                   Знову хрюкаєш?
                   Під хустинкою новою
                   Хлюп-хлюп-хлюпаєш?
                   Ніс, а ніс! Ти еамок?
                   Ти весь час вологий!
                   Мокрий носовичок.
                   Так нечемно, дружок!
                  - Це все через ноги!
                   Лазять без дороги!
- Чому носику була потрібна носова хустинка? У ляльки забруднилися всі носові хустинки. Допоможемо їй – «виперемо» їх, тобто виготовимо нові носовички.
5. Розгляд зразка вихователя.
- Погляньте на зразок. Що є  в центрі носовичка? Які елементи по кутах, по краях?
(Вихователь вислуховує пропозиції дітей щодо послідовності та способів розташування форм для створення носовичка)
6. Пальчикова гімнастика «Сонечко»
         Встало вранці ясне сонце, зазирнуло у віконце.
         Ми до нього потяглися, за промінчики взялися.
7. Самостійна робота дітей.
(Діти самостійно готують елементи оздоблення й розміщують їх посередині, у кутах, праворуч, ліворуч, збоку. Вихователь нагадує, як слід наносити на форму клей. Допомагає кожній дитині, спонукає до впевненості, активізує мовлення дітей у називанні форми, кольору).
8. Фізкультхвилинка.
ІІІ. Заключна частина.
1. Підведення підсумків заняття.
2. Організаційне завершення заняття.
 Прибирання робочого місця.

Образотворча діяльність: ліплення.

Тема: Зимове чудо – баба снігова.
Мета:
корекційна: корегувати зорові функції; співдружність рухів очей і рук; периферичний зір; створювати зоровий комфорт на столах дітей; запобігати рефлексу низько схиленої голови;
розвивальна: розвивати окомір, дрібну моторику;  композиційні вміння;
зорову та тактильну пам'ять; дотикове відчуття; силу та спритність рук; відчуття форми і розміру;
навчальна: продовжувати навчати відтворювати образи навколишнього світу та форму предметів у ліпленні їх з пластиліну; вчити передавати форму в ліпленні, ліпити предмети круглої форми, звертаючи увагу на те, що від кількості матеріалу для ліплення залежить розмір виліпленого предмета; закріплювати вміння ділити велику грудку на частини, з кількох деталей ліпити  цілий виріб – снігову бабу; з’єднувати частини виробу притискуванням;
виховна: виховувати цікавість до образотворчої діяльності, бажання доводити    розпочату справу до кінці.
Обладнання: конверти із частинками сніговиків; фланелеграф, зимові ілюстрації, пластилін, дощечки, серветки.
Хід заняття:
І. Вступна частина.
1. Організаційний момент.
2. Нервово-психологічна підготовка до заняття.
а) вправи з метою корекції зору.
б) пальчикова гімнастика "Гусак", "Падає сніг"
ІІ. Основна частина.
1. Ігрова мотивація навчальної та пізнавальної діяльності.
- Я знайшла у групі лист із загадкою.
         Стало біло навкруги – я розтрушую сніги,
         Наганяю холоди, води сковую в сніги.
         В дружбі з дітьми я всіма! Здогадались? Я - … (зима)
2. Розгляд картини на фланелеграфі «Зимовий пейзаж».
- Діти, чим укриті дерева?
- Що летить з неба?
- Якого кольору сніг, ялинка?
- Діти, що це за істота?
3. Читання вірша «Сніговик» В. Вюнника.
4. Опис снігової баби за віршом.
- З чого складається снігова баба?
- Хто її зліпив?
- З чого її можна зробити?
- З чого можуть бути руки?
- Що в неї на голові замість шапочки?
5. Гра «Склади снігову бабу»
6. Фізкультхвилинка «Гра в сніжки»
7. Пальчикова гімнастика «Сніжок»
8. Наочний показ вихователем прийомів ліплення.
- Як ми будемо ліпити снігову бабу?
- Скільки у неї мати кульок?
- Чи однакові кульки за розміром мають бути?
- Яка кулька стане нижньою частиною тулуба?
- Яка кулька стане верхньою частиною тулуба?
- Яка кулька стане головою снігової баби?
3. Самостійна робота дітей. Індивідуальна допомога дітям.
ІІІ. Заключна частина.
1. Підведення підсумків заняття.
- Чи достатньо круглі деталі снігової баби?
- Чи пропорційні частини тулуба, рук?
- Хто як прикрасив снігову бабу?
2. Організаційне завершення заняття. 

Образотворча діяльність: малювання.
Тема: Квітуча яблуня.
Мета:
корекційна: корегувати зорові функції, зороокову координацію та точність рухів; співдружність в роботі руки та ока;
розвивальна: розвивати окомір,  дотикове відчуття; дрібну моторику кисті руки; уяву, фантазію; творчу ініціативу; довільну пам’ять; інтерес до образотворчої роботи;
навчальна: продовжувати ознайомлювати дітей із сезонними змінами в природі; вчити вільно малювати пензликом; продовжувати формувати поняття «композиція»; удосконалювати навички роботи пензликом і догляду за ним; продовжувати вдосконалювати пензликом і догляду за ним; продовжувати вдосконалювати вміння розташовувати зображення в центрі аркуша, малюючи їх одне біля одного, без проміжків;
виховна: виховувати любов до природи й бережне ставлення до рослин.
Обладнання: картинки із зображенням садових і лісових дерев, кольорові фарби коричневого, білого зеленого, рожевого кольору; тоновані аркуші паперу; пензлики, серветки, склянки з водою, клейонка.
Хід заняття:
І. Вступна частина.
1. Організаційний момент.
2. Нервово-психологічна підготовка до заняття.
а) вправи з метою корекції зору: «Лазер».
б) пальчикова гімнастика з масажними кульками.
ІІ. Основна частина.
1. Дидактична гра «Садове – лісове»
(Педагог роздає дітям картки із зображенням садових і лісових дерев)
- Діти, допоможіть матінці-природі розсадити дерева. Лісові посадіть у лісі, садові – у саду.
2. Ігрова мотивація навчальної та пізнавальної діяльності.
- Діти, подивіться на ось це соковите яблуко. Ви знаєте, що перш ніж стати цим наливним плодом, воно було квіткою. А багато людей та дітей обривають білі й рожеві квітки, навіть не замислюючись, скільки мало яблучок виросте потім на дереві. Тому намалюймо яблуневу гілку, повісьмо її на видне місце й нагадуватиме всім, що кожна квітка – це початок чогось більшого.
2. Наочний показ вихователем прийомів малювання квітучої яблуні.
- у центрі тонованого аркуша малюємо коричневою фарбою смужку-гілочку.
- від неї з різних боків малюємо маленькі тоненькі гілочки.
- промиваємо пензлик і вмочуємо його у зелену фарбу.
- навколо гілочок малюємо зелені листочки. Їх робимо примочуванням пензлика.
- промиваємо пензлик і вмочуємо його в жовту фарбу.
- малюємо горошинки з різних боків товстої гілки.
- промиваємо пензлик і вмочуємо його в рожеву фарбу, після чого навколо горошинки примочуванням малюємо пелюстки квітки.
3. Пальчикова гімнастика «Бруньки на деревах».
Набубнявіли бруньки (потягування з положення сидячи)
Підросли, розкрилися (імітація).
І усі ліси й садки (махи руками-гілками)
Вмить озеленилися («кучеряві» рухи рук)
4. Самостійна робота дітей. Індивідуальна допомога дітям, які відчувають труднощі в роботі.
ІІІ. Заключна частина.
1. Підведення підсумків заняття. Аналіз вихователем малюнків.
2. Виставка дитячих робіт «Квітуча гілочка яблуніз».
3. Організаційне завершення заняття. Прибирання робочого місця.

Немає коментарів:

Дописати коментар